Vilkår og betingelser
Artikkel 1 - Definisjoner:
I disse generelle vilkårene gjelder følgende definisjoner:
- Angrefrist: Perioden der forbrukeren kan benytte sin angrerett.
- Forbruker: En fysisk person som handler utenfor sin profesjonelle virksomhet og som inngår en fjernkontrakt med næringsdrivende.
- Dag: Kalenderdag.
- Fortløpende avtale: En fjernkontrakt som gjelder en serie produkter og/eller tjenester, der forpliktelsen til å levere og/eller kjøpe er spredt over tid.
- Holdbart medium: Enhver enhet som gjør det mulig for forbrukeren eller næringsdrivende å lagre informasjon som er personlig adressert til ham på en måte som gjør fremtidig konsultasjon og uendret gjengivelse av lagret informasjon mulig.
- Angrerett: Muligheten for forbrukeren til å avstå fra fjernkontrakten i løpet av avkastningsperioden.
- Næringsdrivende: En fysisk eller juridisk person som tilbyr produkter og/eller tjenester til forbrukere på avstand.
- Fjernkontrakt: En avtale der, innenfor rammene av et system organisert av næringsdrivende for fjernsalg av varer og/eller tjenester, opptil og med inngåelse av avtalen, utelukkende brukes en eller flere teknikker for fjernkommunikasjon.
- Teknikk for fjernkommunikasjon: Midler som kan brukes for å inngå avtalen, uten at forbrukeren og næringsdrivende er sammen i samme rom samtidig.
- Generelle vilkår og betingelser: Nærværende generelle vilkår og betingelser for næringsdrivende.
Artikkel 2 - Identitet av næringsdrivende:
Handelsnavn: Honeybalm B.V.
Foretaksnummer: 92783333
MVA-nummer: NL866171046B01
E-postadresse: info@honeybalm.no
Artikkel 3 - Anvendelse:
Disse generelle vilkårene gjelder for alle tilbud gitt av næringsdrivende og for alle fjernkontrakter og bestillinger inngått mellom næringsdrivende og forbrukeren.
Før fjernkontrakten inngås, vil teksten i disse generelle vilkårene bli gjort tilgjengelig for forbrukeren. Hvis dette ikke er mulig, vil det før fjernavtalen inngås, bli angitt at de generelle vilkårene kan inspiseres på næringsdrivendes lokaler, og de vil bli sendt kostnadsfritt til forbrukeren så snart som mulig etter forespørsel.
Artikkel 4 - Tilbudet:
Hvis et tilbud har en begrenset gyldighetsperiode eller er underlagt vilkår, må dette opplyses tydelig i tilbudet.
Tilbudet er uforpliktende. Næringsdrivende har rett til å endre eller justere tilbudet.
Artikkel 5 - Avtalen:
Med forbehold om bestemmelsene i avsnitt 4, inngås avtalen på det tidspunktet forbrukeren aksepterer tilbudet og oppfyller de deri fastsatte vilkårene.
Artikkel 6 - Angrerett:
Ved kjøp av produkter har forbrukeren mulighet til å avslutte avtalen uten å oppgi grunner i en periode på 14 dager. Denne angrefristen begynner dagen etter at forbrukeren har mottatt produktet.
Denne retten gjelder ikke hvis produktet allerede er blitt brukt av forbrukeren og salg ikke lenger er mulig.
Artikkel 7 - Kostnader ved angrefrist:
Hvis forbrukeren benytter sin angrerett, skal han dekke kostnadene ved å returnere produktene.
Artikkel 8 - Unntak fra angrerett:
Næringsdrivende kan ekskludere forbrukerens rett til å angre for produkter beskrevet i avsnitt 2 og 3. Unntaket fra angreretten er bare gyldig hvis næringsdrivende tydelig opplyser dette i tilbudet, eller i det minste i god tid før kontrakten inngås.
Artikkel 9 - Prisen:
I løpet av gyldighetsperioden som er oppgitt i tilbudet, vil prisene på tilbudte produkter og/eller tjenester ikke økes, bortsett fra prisendringer som skyldes endringer i merverdiavgiftssatser.
Til tross for forrige avsnitt kan næringsdrivende tilby produkter eller tjenester hvis priser er gjenstand for svingninger på det økonomiske markedet som er utenfor næringsdrivendes kontroll, med variable priser. Denne koblingen til svingninger og det faktum at eventuelle priser nevnt er målpriser, vil bli oppgitt i tilbudet.
Artikkel 10 - Overensstemmelse og garanti:
Næringsdrivende garanterer at produktene og/eller tjenestene samsvarer med kontrakten, spesifikasjonene som er oppgitt i tilbudet, rimelige krav til pålitelighet og/eller brukervennlighet, og gjeldende lovgivning og/eller offentlige forskrifter på datoen kontrakten ble inngått. Hvis avtalt, garanterer næringsdrivende også at produktet er egnet for annen enn normal bruk.
Artikkel 11 - Levering og gjennomføring:
Næringsdrivende vil ta størst mulig forsiktighet når han mottar og utfører produktbestillinger.
Artikkel 12 - Varighetstransaksjoner: varighet, avslutning og forlengelse:
I tilfelle oppsigelse i samsvar med forrige avsnitt, vil næringsdrivende refundere det beløpet forbrukeren har betalt så snart som mulig, men senest innen 14 dager etter oppsigelsen.
Artikkel 13 - Svindel:
Med mindre annet er avtalt, skal beløpene som skyldes av forbrukeren betales innen 7 arbeidsdager etter starten av avkastningsperioden som nevnt i artikkel 6 avsnitt 1. I tilfelle avtale om levering av tjeneste, starter denne perioden etter at forbrukeren har mottatt bekreftelsen på avtalen.
Artikkel 14 - Klageprosedyre:
Klager angående gjennomføringen av avtalen skal sendes til næringsdrivende innen 7 dager etter at forbrukeren har oppdaget feilene, fullt og klart beskrevet.
Klager som er sendt til næringsdrivende vil bli besvart innen en periode på 14 dager fra datoen for mottak. Hvis en klage krever en forutsigbart lengre behandlingstid, vil næringsdrivende svare innen 14-dagers perioden med en bekreftelse på mottak og en indikasjon på når forbrukeren kan forvente et mer detaljert svar.
Hvis en klage ikke kan løses i minnelighet, oppstår det en tvist som er egnet for tvisteløsningsprosedyren.
Artikkel 15 - Lovvalg:
På avtaler mellom næringsdrivende og forbrukeren der disse generelle vilkårene gjelder, gjelder kun nederlandsk lov, selv om forbrukeren bor i utlandet.
Vær oppmerksom på at dette er en uformell oversettelse, og det kan være nødvendig å konsultere en juridisk ekspert for en nøyaktig oversettelse og for å sikre at oversettelsen samsvarer med gjeldende juridiske krav i ditt område.